czwartek, 10 sierpnia 2017

eating plan with (not only) kidney stones.

Nett, notes, books... lots of these I read. I tried to find any rational way of eating n this situation. I guess I need to avoid of 4 products (firstly 4 and then I can start "cutting out" different products) and I have to eat much more different foods. Of course, drinking water and other drinks are obligatory.


Internet, artykuły, książki... mnóstwo tego przejrzałam. Starałam się znaleźć jakiś racjonalny sposób odżywiania w mojej sytuacji. Główną zasadą mojego żywienia będzie wyeliminowanie 4 produktów (przede wszystkim 4, a stopniowo innych), a na stałe na moim talerzu zagoszczą 4 inne produkty. Oczywiście picie wody i innych płynów, co najmniej 2 do 3 litrów dziennie, także jest obowiązkowe.





Produkty, które muszę wycofać / what I need to avoid:
- kakao
- orzechy / (pea)nuts
- cukier (w czystej postaci oraz węglowodany - słodycze) / sugar and sweets
- sól (nie tylko w czystej postaci, także w różnych produktach) / salt (pure version and products which have it inside)


Produkty, które na stałe zagoszczą w mojej diecie / food I'm going to eat often:
- ziemniaki / potatoes
- czerwona (słodka) papryka / red-sweet paprika
- ogórek / cucumber
- czosnek / garlic






Dlaczego... ? / Why...?


Ziemniaki / Potatoes:
  • niskokaloryczne
  • lekkostrawne
  • zawierają potas (ważny przy jakiejkolwiek chorobie nerek), a także żelazo, jod, magnez, wapń, fosfor, błonnik i skrobię)
  • zawierają szereg witamin, tj. A, E, K B1, B2, BB i PP
  • żółta odmiana zawiera spore ilości betakarotenu
  • młode ziemniaki są źródłem witaminy C
  • przy zapaleniu nerek należy zastosować 5dniową "dietę ziemniaczaną". Należy jeść wtedy np. puree ziemniaczane, zupa kartoflowa, kluski śląskie
  • przy kamieniach nerkowych polecany jest napar z ziemniaczanych obierek lub woda z ugotowanych ziemniaków (zalecana ilość łącznie 250ml - 3 - 4 razy na dobę przed posiłkiem)
  • kuracja ma sens kiedy stosujemy ziemniaki z najbardziej naturalnych upraw
  • 100g = ok. 60 - 70 kcal

Czerwona papryka (słodka) /red-sweet paprika:
  • pomaga rozkładać toksyny w organizmie, a tym samym zmniejsza obciążenie nerek
  • jest bogata w kwas foliowy i błonnik

Czosnek / garlic:
  • posiada właściwości przeciwzapalne, które chronią nerki
  • w dużych ilościach jest szkodliwy dla żołądka
  • zalecana ilość to mały / średni ząbek czosnku dziennie, a najlepiej jeść co 2 - 3 dni

Ogórki / cucumbers:

  • zawierają potas, magnez i krzem
  • źródło witaminy K i C
  • dzięki zawartości błonnika poprawiają trawienie
  • działają moczopędnie, prze co usuwają nadmiar toksyn i odkwaszają organizm (warto jeść ze skórką)
  • obniżają poziom cholesterolu i regulują ciśnienie krwi
  • podobno poprawiają wygląd skóry, stan włosów i paznokci


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz